Äntligen Fredag

Så till slut kom Fredagen, underbart!! Eller vad säger Ni?

Under veckan har det inte hänt speciellt mycket, jag har jobbat och Anders har byggt på vår nya
vedbod, det blir superfint! Och ett stort tack till pappsen som hjälper honom!



Men efter det är allt som vanligt.. Ringde farbror doktorn igen.. Får ju ingen ordning på magen min, men nu dubblade han min dos Omeprazol, som jag ska ta i 4 veckor varje morgon före frukost, å det blir ju inga probs eftersom jag inte äter frulle ;)

Igår kväll så kom Mamma och systeryster och hjälpte mig å pynta om lite hemma, man blir ju lite hemmablind så jag e himla tacksam över hjälpen så man fick lite extra ögon att kolla med!
TACK Mamma och Syster!! :)

Ikväll blir det nog lugnt, äta en god middag och bara mysa på gissar jag, är ju IDOL ikväll med så den tiden sitter jag bänkad framför dumburken!
Middagen ikväll blir Kycklingfilé med Västerbottensost, här kommer receptet

1 Kg Kycklingfileer
2½ dl riven västerbottensost
3 vitlöksklyftor
3 msk smör
1 ask fryst basilika
soja
salt och svartpeppar

Blanda ost med pressad vitlök, smör och basilika i matberedare.
Skär ett snitt i varje kycklingfilé och fördela blandningen i fickorna och ovanpå kycklingen
Lägg filéerna i en smord eldfast form. Pensla med soja och strö över lite salt och peppar
Stek mitt i ugnen i 175 grader i cirka 45 minuter

Till detta blir det nog klyftpotatis!

Smaklig måltid om Ni testar detta :)


Kommentarer
Postat av: Barnens Hjältar

Ja, jag vill med kolla på idol..så det kommer idag med alltså?

Ha en fin fredag!

2009-09-11 @ 14:06:26
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Nettan

Mums !

En riktig festmålti !

Hoppas att det smakar och att ni får det mysigt



Lycka till med magen !

kram

2009-09-11 @ 14:11:47
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Liza

Hej där! Receptet måste jag prova, låter supergott!

Vad fin vedbod ni gör och så mysigt det ser ut vid grillplatsen!

Önskar er en TREVLIG HELG också!

KRAM!

2009-09-11 @ 14:51:04
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Vera

Mmmm.. det där lät ju smaskens! Och enkelt! Måste testa nån dag- kanske i Hemavan till veckan ;)



Jag har planerat och inhandlat för att göra sambal oelek- kotletter i ugn med pressad potatis och grönsallad till... Kanske ett glas rött oxå :)



Hoppas magen knorrar till sig så du slipper dina besvär! Och så hoppas jag att mannen i hushållet får sig ett jobb snart igen så han inte börjar bygga ut huset, spika ihop och hänga ut fågelholkar i alla bersikas träd eller harvar upp ett potatisland mitt på tomten efter avslutad snickarboa :)Det är hårt att vara ett arbetssökande arbetsbi- eller vad säger du Anders?! ;)



Ha en skön fredagkväll!

KRAM

2009-09-11 @ 16:04:01
URL: http://vera-med-flera.blogspot.com
Postat av: SOFFIE

mm va gott det lät,

hoppas nu din mage blir bättre av medicinen,'

Kram.

2009-09-12 @ 01:50:07
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad hette du nu igen?:
Kom ihåg mig?

Har du mail?: (publiceras ej)

Visst hade du en blogg va?:

Skriv nåt här:

Trackback
RSS 2.0