Jag är imponerad!!!

På vem undrar Ni då kanske.. Jooo, denna tjej Anna heter hon och har en blogg som heter Vägen från 137 kg..
Människor som klarar det, jag beundrar dessa, och önskar jag kunde vara lika duktig.. Men.. Hon har skrivit en bok om alla olika rätter hon ätit och den har jag beställt nu på Adlibris, jag blev himla inspirerad!

Från mitt kök : färdkost på vägen från 137 kg
Håll tummarna att jag e lika duktig som henne! 20 kg ska jag bort med iaf!

Helgen har iaf vart bra.. I Fredags hjälpte Anders mina föräldrar att tapetsera hallen, å det blev kanonfint.
Under tiden la jag mig i badet å bara slappade och halvsov :) Jag saknar verkligen ett badkar, men nån
gång ska vi införskaffa ett sånt vi oxå..
Sen bjöd mamma på en jättegod middag med kött, potatis, sallad och rött vin! Så vi tillbringade hela
kvällen där och bara tog det lugnt..
Så under kvällen bestämde vi även att vi tar en sväng till IKEA på Lördagen, och för er som inte vet, så har vi 17 mil enkel väg, så därför e det bra att bestämma liiite före så man åker i tid ;) Där blev det ett och annat inköp, tänk va det drar iväg med kostnader..

Och sen.. så har vi min ljuva stämma.. Som inte e så himla ljuv... Har haft röstvila i veckan, och jag kan väl inte säga att det e så himla mycket bättre.. Jag kan låta normal några minuter innan den försvinner igen..
Så det blir ett samtal till läkaren imorrn igen.. Min röst e ju mitt arbetsredskap, så därför e det extra jobbigt..


Uj, va långt det blev.. Nu ska jag ställa mig vid spisen.. det blir fläskfile och egengjord klyftpotatis, med sås och grönsaker.. Mums :)

Kramen från den hesa Pernilla

Kommentarer
Postat av: Liza

Men så jobbigt med din röst! Min syrra har samma problem, hips, vips så tappar hon rösten. Vet inte vad det beror på?? Hoppas hur som helst att du blir frisk snart!

Hur som helst ska jag gå och kolla på tapetseringen under veckan!! Blev säkert superfint! Här skulle det behövas målas tak! Känner ni någon duktig målare???



Ha det nu så gott!

Kram!

Liza

2009-10-18 @ 22:45:45
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Har också varit inne på hennes blogg då & då... härlig tjej. Kämpar själv med ca 10 kg, det går sådär, fast GI är verkligen det bästa hittills.

2009-10-19 @ 17:37:24
URL: http://ibag.blogg.se/
Postat av: my

Illa med rösten, hoppas det blir bra snart nu..

Och bra jobbat av den tjejen, och klart du fixar det, med bra mat och mycket motion, det är receptet, svältdieter funkar aldrig. Lycka till kram

2009-10-19 @ 19:19:20
URL: http://myilivet.blogg.se/
Postat av: Eva

Ja men gud, det var strongt gjort. En annan har ju problem bara att gå ned 2 kg :-(

Trist att rösten fortfarande krånglar. Hoppas du blir bättre snart. Vet ju hur jobbigt det kan vara. Har själv ofta röstproblem under höst-vinter. Känsliga slemhinnor, sägs det.

Kram,

Eva

2009-10-19 @ 20:22:36
URL: http://detspokar.blogg.se/
Postat av: soffie

å vad härligt när man får inspiration av sånna människor,

mmm va gott du har ätit idag,

ha en go vecka

2009-10-19 @ 22:26:33
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Susanne

Godmorgon!!! Håller tummarna för dig. Ha en bra dag. kram Susanne

2009-10-20 @ 05:07:45
URL: http://vejers.blogg.se/
Postat av: syster på tretton

kanske du vill följa med på en prommis nångång ?????? Kramen

2009-10-20 @ 22:24:40

Kommentera inlägget här:

Vad hette du nu igen?:
Kom ihåg mig?

Har du mail?: (publiceras ej)

Visst hade du en blogg va?:

Skriv nåt här:

Trackback
RSS 2.0