Altantaket...

Jaha, då kom den dagen då det började töa, igår..o till min fasa hör jag hur det börjar knäppa konstigt i altantaket..Jag går dit o kollar, o ser hur en liten plastbit dalar ner mot golvet..helvete!
Jag går ut med spaden för o få ner så mycket snö som möjligt för man kan nämligen stå i bra höjd se själva:


O jag tar två spadtag då jag hör hur allt börjar röra sig mot mig! O det var inga små massor kan jag säga!
Såhär tjockt ligger det på vanliga taket:


Så när allt det kom var det bara o kasta sig rätt ut i trädgården. O där föll jag med överkroppen först o tog i med armarna o bröstkorgen bromsade upp mig för armarna räckte inte ned till marknivå, så djup är snön.
Tur jag fick spaden med mig för när jag väl ställt mig upp så stod jag med snö till midjan. Var bara o skotta sig in mot huset. Dramatiskt värre...jäkla vinter!!
Såhär ser taket ut nu på altan:

Mindre kul...mer utgifter..
Ska sätta ett rejält tak istället så får man värmen till att stanna kvar lite längre på kvällarna oxå.
Här är en lite finare bild som avslutning..


Glad Påsk på er alla!! Kram från oss båda!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Ja denna jäkla snö, skulle lätt klara mig utan den förutom på julafton = )) Glad påsk till er me kram,kram....

2010-04-01 @ 17:06:16
URL: http://glamourtanten.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja, så där der vårt altantak också ut! Ska också byta till ett dyrare som håller....:0)

2010-04-02 @ 09:56:34
Postat av: Vera

Vänta lite... ska bara..........



Sådärja... var tvungen att resa mig från stolen och göra vågen i min ensamhet- T V Å uppdateringar på kort tid. Duktigt jobbat- me like :)



Det där såg inte roligt ut! Vi har samma sorts plasttak som ni och idag var Matte uppe i snövallarna och skottade ner i stort sett all snö så vi hoppas att vi slipper samma scenario som ni!



Ha en skön påsk mina vänner och ta hand om er!!



KRAM KRAM

2010-04-02 @ 20:18:35
URL: http://vera-med-flera.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vad hette du nu igen?:
Kom ihåg mig?

Har du mail?: (publiceras ej)

Visst hade du en blogg va?:

Skriv nåt här:

Trackback
RSS 2.0